wtorek, 18 lipca 2023

Laicyzacja


 Rozmawiałem  długo z osobą o której powiedzieć, że jest praktykującym katolikiem to mało. Kościół jest jej życiem. Ta osoba to też mój mentor i nie ma znaczenia, że jestem agnostykiem. 

Zadałem pytanie, czy  zagrożeniem dla Kościoła jest dziś jakaś tam „ideologia LGBT” czy też  wszechogarniająca hipokryzja PiS i hierarchów kościelnych.

Usłyszałem wiele krytycznych uwag o dzisiejszym Kościele. 

Według niej spektakularny ponowny ślub kościelny Jacka Kurskiego w Łagiewnikach sieje znacznie większe zgorszenie wśród katolików niż kolejne prowokacje ze strony środowisk LGBT. Sieją większe zgorszenie, ponieważ pochodzą z wnętrza obozu nominalnie konserwatywnego, powołującego się na każdym kroku na Boga. 

To samo dotyczy problemu ukrywania pedofilii w Kościele. 

Jak przeleje się czara goryczy to  Polska znajdzie się na drodze do przyśpieszonej laicyzacji w wersji irlandzkiej. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz