Uwagi o zamachnięciu smoleńskim
1. Przyczyną katastrofy w Smoleńsku nie był uśmiech Ewy Kopacz.
2. Przyczyna katastrofy jest znana i nie ma żadnej tajemnicy. Przyczynę katastrofy wyjaśnił raport Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Polskiego. Nie potrzeba do tego wraku. Pilot bez niczyjej pomocy wyrżnął w ziemię nieprawidłowo realizując procedurę lądowania. Chętnie poznam jakiekolwiek sensowne wątpliwości
3. Ci sami ludzie, którzy wierzą, że w Smoleńsku doszło do zamachu, 35 lat temu zbierali pieniądze na wykupienie niewolnicy Isaury.
4. Jeżeli ktoś mówi, że nie wie co się stało w Smoleńsku to najczęściej oznaczy, że ma zespół Macierewicza - tylko symuluje zdrowego. W sporadycznych przypadkach wie, że Kaczyński i Macierewicz zrobili z niego idiotę, ale nie ma na tyle honoru by się do tego przyznać więc udaje symetrystę.
5. Tusk mówił o politycznej odpowiedzialności Jarosława Kaczyńskiego za smoleńską wojnę domową i tu pełna zgoda, ale co do politycznej odpowiedzialności za katastrofę mam wątpliwości.
6. Nie widzę sensu rozważania czy Macierewicz jest pierdolnięty czy jest cynikiem. Jest jednym i drugim.
7. Czarzasty stwierdził, że jeżeli ujawniona zostanie rozmowa braci i Jarosław kazał lądować bez względu na pogodę to będzie wiadomo kto jest winny. Bzdura prawie jak bzdury Macierewicza.
• Pilot sam podjął decyzję o lądowaniu: "podejdziemy i odejdziemy". Zanim ktokolwiek inny dowiedział się o warunkach meteorologicznych. To nie było lądowanie na szczura czyli szukanie ziemi. Pilot zgodnie z procedurą podejścia zszedł do minimum zniżania i rozpoczął odejście, ale niezgodnie z procedurą użył niewłaściwego wysokościomierza. To była bezpośrednia przyczyna katastrofy. Gdyby użył właściwego to zeszliby na 100 baryczne i spokojnie odeszli. Zeszli według radiowysokościomierza na 100, ale to było 40 metrów baryczne. Z tego nie mogli już odejść. Tylko tyle.
• "prezydent nie zdecydował" dotyczyło co robimy gdy odbywające się lądowanie zostanie przerwane i pilot odejdzie na drugi krąg. Na jakie zapasowe. Pilot poinformował, że na drugim kręgu mogą wisieć 30 minut.
• Lech Kaczyński, Jarosław Kaczyński, Karski, Gosiewski i cały PiS są według psychologa odpowiedzialni za podjęcie decyzji przez kapitana o lądowaniu. W trakcie incydentu gruzińskiego kpt. Protasiuk był drugim pilotem. Doniesienie do prokuratury na pierwszego pilota, wyzywanie od tchórzy wpłynęło na kpt. Protasiuka. Zgodnie z regulaminem lotów wojskowych po informacji z wieży z Mińska o braku widoczności w Smoleńsku pilot nie miał prawa podejmować próby lądowania. Paragraf 48 regulaminu niżej.
8. Tusk nic nie oddał Rosjanom. Katastrofa odbyła się na terytorium Rosji i oni badali przyczyny katastrofy i śledztwo prokuratorskie. Nikt i nic im tego nie mogło zabronić. Polska KBWL LP prowadziła własne dochodzenie w sprawie przyczyny katastrofy, a polska prokuratura własne śledztwo w sprawie ustalenia ewentualnych winnych.
9. Podobno wybuchł w skrzydle nastąpił 30 metrów nad ziemią. A co ten samolot robił na tej wysokości? Nie miał prawa zejść niżej niż 100 metrów nad lotniskiem nie widząc pasa do lądowania. Grzybów szukał? A może trzeba wrócić do elektromagnesu który ściągnął TU154 na ziemię.
10. Rejestrator rozmów i parametrów lotów mówią wszystko.
===================================================================
„Regulamin lotów lotnictwa Sił Zbrojnych RP” (RL-2006), wyd. drugie (ze zmianami z 11.12.2008 r.)."
§ 48 Loty w strefie niebezpiecznych zjawisk pogody
1. Niebezpieczne zjawiska pogody (NZP) to zjawiska, które utrudniają lub uniemożliwiają start, lot i lądowanie statku powietrznego, niezależnie od poziomu wyszkolenia pilota i rodzaju statku powietrznego lub takie, które mogą spowodować zniszczenie (uszkodzenie) statku powietrznego oraz sprzętu znajdującego się na lotnisku.
2. Do NZP zalicza się, między innymi:
1) burzę (w tym burzę pyłową lub piaskową);
2) mgłę;
3) intensywne oblodzenie;
4) silną turbulencję;
5) szkwał;
6) uskok wiatru;
7) trąbę powietrzną;
8) grad;
9) opady zmniejszające widzialność poniżej warunków minimalnych;
10) uniesiony pył lub piasek oraz wichurę pyłową lub piaskową zmniejszające widzialność poniżej warunków minimalnych;
11) zakrycie wierzchołków wzniesień przez chmury (w lotach według VFR).
3. Zabrania się wykonywania lotów w strefie NZP. Gdy w czasie lotu statek powietrzny znajdzie się w strefie niebezpiecznych zjawisk pogody, w których warunki atmosferyczne są na tyle trudne, że dalszy lot w nich ze względu na bezpieczeństwo jest niemożliwy, należy przerwać wykonywanie zadania i w zależności od sytuacji wyjść ze strefy zagrożenia lub lądować na lotnisku własnym albo zapasowym (na śmigłowcach w terenie). O każdej z tych decyzji dowódca załogi zobowiązany jest meldować organowi, z którym utrzymuje aktualnie łączność.
=
Witam, piękne wyniki wypluwa google gdy się wpisze pana nazwisko. Hejter z pożartym przez nienawiść mózgiem czy opłacany troll?
OdpowiedzUsuńŻal mi pana xD
Dziękuję Panu za merytoryczny komentarz. Jeżeli chodzi o negatywne przymiotniki, inwektywy to proszę sobie wybierać. Zdrowia Panu życzę.
Usuń